22 dic 2016

05/09/2016 Sant Pol de Mar. Can Coderch (Can Claramunt)

"Edificio de grandes dimensiones, con jardín, formado por varios cuerpos, uno de ellos más alto a modo de torre, cubiertos con tejado a cuatro aguas, menos un cuerpo más bajo que hace de terraza lateral. Su estilo se inspira en el gótico civil catalán, con ajimeces, molduras con ménsulas esculpidas y galerías de solana. Fue construido en 1924".

Ver: http://www.poblesdecatalunya.cat/element.php?e=3136
Carrer de la Riera, 3

Gràcies a Santiago Ariso por aportar:
"Arquitecte: Joaquim Coderch Mir. Per encàrrec del Doctor Lluís Claramunt i Furest, sempre s'havia conegut, fins fa poc, com Can Claramunt"
"Arquitecto: Joaquim Coderch Mir. Por encargo del Doctor Luis Claramunt i Furest, siempre se había conocido, hasta hace poco, como Can Claramunt"







5 comentarios:

  1. Per encàrrec del Doctor Lluís Claramunt i Furest, sempre s'havia conegut, fins fa poc, com Can Claramunt

    ResponderEliminar
  2. A mi em consta com a can Coderch, edificació senyorial noucentista, al principi de la Riera, a Sant Pol de Mar. Així ho publico en el meu llibre "El Sant Pol que trepitges".

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. En Lluis Claramunt i Furest, besavi de la meva dona Marta Coderch Solé, metge i nascut a Sant Pol es qui va encarregar la construcció de la casa, la seva filla Maria Claramunt i Juliá es va casar amb Salvador Coderch Mir germá del arquitecte, i el fill de ambdós en Lluis Coderch Claramunt, pare de la Marta i la Rosa Mª, al cap dels anys, quan es va incloure la casa en el catáleg del patrimoni de St. Pol de Mar, va demanar que sigués amb la denominació de Can Coderch; fins llavors sempre havia estat Can Claramunt.

      Eliminar
    2. El diumenge 26 de novembre de 1922, el meu besavi Isaac Cervera Cané estava fent fotografies al Portal de la Pau de Barcelona quan va veure un vapor de la Tabacalera embestia una "Golondrina" i la feia naufragar; a força de rems va arribar amb una barca fins el naufragi i va poder salvar sis persones; a l'arribar al moll, una persona de les que va salvar, un home d'uns seixanta anys, el va abraçar ben fort agraint-li l'acció i li va donar una tarja de visita on posava "Dr Lluís Claramunt"; el besavi no el vaig conèixer, però el meu avi m'explicava molts cops aquesta història del seu pare, el naufragi de la Golondrina, i l'abraçada del Dr Lluís Claramunt; estic intentant documentar els fets i he pogut trobar bastantes fotografies i descripcions dels fets; però em queda un dubte: sabeu si aquest doctor que va fer l'abraçada al meu besavi era el Dr. Lluís claramunt Furest? Moltes gràcies

      Eliminar